vrijdag 4 mei 2012

Nogmaals ik. Omdat het kan!

Nog een keer een stukje over mijzelf? De narcist in mij zegt ja. Het vorige stukje ging vooral over mijn studie en mijn mislukte poging tot het worden van leraar. Nu ga ik eens proberen iets over mezelf te vertellen. Dat vind ik best moeilijk, een belangrijke reden waarom ik in het verleden steeds stopte met bloggen was omdat ik niet zo heel graag over mezelf vertelde. Nu moet ik daar maar eens een eind aan maken.

Goed dan, hier iets over mij:

Sophie

* 1,63 lang, gewicht wordt niet gepubliceerd.
* Eet graag erg gezond maar kan niet zonder koffie.
* Drinkt graag speciaalbier. En eet graag ijs.
* Is er pas na haar twintigste pas achtergekomen wat nu precies haar natuurlijke haarkleur is.
* Is drie jaar geleden ruim tien kilo afgevallen.
* Leest graag allerlei boeken maar maakt hier te weinig tijd voor.
* Heeft een enorme fascinatie met oude boeken, ook al stinken ze soms enorm.
* Woont samen. Met een man. En een leger lieveheersbeestjes.
* Woont ruim een jaar in een appartement met prachtige hoge ramen maar heeft deze nog nooit gelapt. (Tussenstand: één keer!)
* Is gek op plaatjes en filmpjes met pluizige beestjes.
* Houdt van gezelschapsspelletjes maar heeft een hekel aan alle vormen van kaarten. (behalve jokeren uit nostalgische overwegingen.)
* Is in Nijmegen geboren, heeft echter gewoond in Boven-Leeuwen tot haar zesde en daarna in Uden tot haar negentiende.
* Woont sinds haar studententijd in Nijmegen.
* Heeft een volbloed Limburgse familie en ouders die tegen elkaar dialect praten.
* Verkeert daardoor sinds jaar en dag in een hevige identiteitscrisis.
* Ze weet immers niet of ze nu Limburgs, Gelders of Brabants is.
* Voelt zich in ieder geval ontheemd als ze niet in het oosten van het land verkeert.
* Houdt van Harry Potter maar heeft een hekel aan alles dat enigszins ‘Fantasy-achtig’ is.
* Haar favoriete memes zijn ‘Forever Alone’ en ‘Ridiculously photogenic guy’
* Kijkt het liefste naar televisieprogramma’s met de volgende clichés: tienermoeders, dikke kinderen, dikke mensen in het algemeen, koks, wannabe-modellen, mensen met schulden, mensen met een bespaarobsessie, mensen die veel schoonmaken/mensen die nooit schoonmaken, Oprah.
* Heeft een obsessie met haar eigen wenkbrauwen en met die van haar geliefde.
* Fokte waterspinnen in de zomer toen ze op de basisschool zat.
* Is nu erg bang voor spinnen in het algemeen.
* Heeft onder andere een killer worteltjestaart, tomatensaus en gehaktbrood in haar receptenrepertoire.
* Heeft een beetje telefoonangst.
* Valt bij het kijken van 90% van alle films voor het einde in slaap.
* Is gefascineerd door de jaren 80 en 90.
* Vindt dieren erg leuk. Is daarom enorm in haar nopjes met haar achternaam.


3 opmerkingen:

  1. Je bent inderdaad soms ook best grappig! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Sophie, je vergeet alleen iets heel belangrijks! Je bent er vroeger achter gekomen hoe pinautomaten van binnen werken bij Willem Wever!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt gelijk! Hoe kon ik dat nu vergeten! Jammer dat mijn kennis alweer achterloopt...

    BeantwoordenVerwijderen