donderdag 29 november 2012

Lieve Lily

Lieve, lieve Lily Allen,

Ja, we hebben het allemaal een tijdje terug kunnen lezen op de roddelsites en de Achterklap pagina van Nu.nl, maar ik wil het niet geloven. Ga je echt geen nieuwe muziek meer maken? Ook niet een paar kleine deuntjes? Ah toe? Een nootje hier en daar? Mini-optreden? Privé, alleen voor mij? Kom je anders alsjeblieft nog een keer in het nieuws, en dan geen nieuw 'Lily Allen is wéér zwanger' nieuws? Dat weet ik nu wel. Ik ben echt blij hoor dat je nu zo gelukkig bent. Huisje-boompje-beestje met kindjes en een man in een Londens penthouse. Maar Lily, de muziekwereld is wel erg saai nu. We hebben weer een zangeres nodig met cheeky songteksten, een mooi Brits accent en een 'stage presence' waar je u tegen zegt. Een vuilbekje dat nikes combineert met een galajurk, en gouden hoepeloorbellen met Louboutins. En nee, ik heb het niet over Adele. 
Prachtige stem heeft ze hoor, en mooie liedjes maar het is allemaal zo correct. Alles klopt en dat vind ik saai. Ik ben een beetje Adelemoe. GAAP. We hebben pit nodig, een vrouw die boos durft te zijn, die durft te vloeken, die ervoor uitkomt dat ze jaloers is op een andere vrouw zonder enige reden, die politiek absoluut niet correct is, die niet slijmt bij andere artiesten, niet dat 'Oh my god, he's sooooo amazing!' gezeik. Een artiest die sorry durft te zeggen, die écht verdrietig durft te zijn, die haar eigen teksten durft te schrijven, die met een goede reden Katy Perry durft uit te schelden. Daar heb je niet eens een goede reden voor nodig, dat moet gewoon altijd kunnen.

Lily, kom eens terug. We hebben je nodig tussen het mierzoete gemauwel van countrykutje Taylor Swift, de verschrikkelijke 'Ik kan best zingen hoor' Katy Perry met haar prefab stem en op hol slaande synthesizers en de grote onzin van quasi-arty Lady Gaga. Jij hebt die onzin allemaal niet nodig Lily, want jij bent echt. Voor jou geen vleesjurken, bh's in de vorm van softijsjes, blauw haar (okee, wel roze haar maar dat is tof) of zielige pruillip. Jij slaat je ex gewoon in elkaar, figuurlijk dan, en je geeft toe dat je domme dingen hebt gedaan, je scheldt anderen uit, dronken of nuchter. Soms kom je met een cokeneus en een blauw oog in de media terecht, maar wat geeft het ook, jij bent immers dé Lily Allen.

Jij bent frickin' Lily Allen! WE NEED YOU.

En ondertussen luister ik met weemoed naar mijn favoriete Lily-nummers...

                                                         Friday Night

                                                                Knock Em Out

Littlest Things






Geen opmerkingen:

Een reactie posten