dinsdag 13 november 2012

Nog meer thuiszorg

Want het is zo gezellig! In de jaren dat ik er heb gewerkt heb ik een hoop dingen naar mijn hoofd geslingerd gekregen, zowel leuke als minder leuke dingen. Hier een kleine selectie van leuke én stomme opmerkingen.

'Jij hebt écht dikke bovenbenen! Die van mij zijn ook wel stevig, maar die van jou....' (Zei een vrouw die 100 kilo woog...)

'Ben jij een beetje buitenlands? Indo ofzo?' 'Eehh nee...' 'Ja dat dacht ik! Zo zie je eruit!' (Huh? Een kaaskop als ik?)

'Ja je bent wel jong, maar voor twintig kun jij ook niet meer door hoor!' (Zie! De aftakeling is begonnen...)

'Jij bent meer een stadsmeid dan een boerenmeid. Dat zie ik.'

'Ik zie het wel, jij houdt ook wel van iets lekkers! Dat zie ik meteen!' (En toen kreeg ik 09.00 's ochtends een stuk slagroomtaart voor mijn neus gestopt...)

'Jij ziet eruit als een dierenliefster.' (Klopt!)

'Goh, jij hebt ook geen taalknobbel...' (Nadat ik had geantwoord dat ik een beetje Frans kon, maar niet vloeiend, bedankt!)

'Ja hoor, jij hebt echt niet meer van je moeder geleerd hoe je deuren moet poetsen.' (Nee, inderdaad, ik heb gelukkig wel geleerd geen dingen te doen die me onnodig moe maken.)

Een kleine selectie dus, een hoop ben ik vergeten of heb ik verdrongen. Nogmaals: de meeste mensen zijn hartstikke aardig en zeggen ook leuke dingen, sommige mensen zijn bitches. Net als de rest van het leven.



6 opmerkingen:

  1. Deuren poetsen? Haha, ik ben vast een vreselijke huisvrouw!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook..ik had serieus nog nooit gehoord dat iemand dat deed, totdat ik bij de thuiszorg ging werken. Bleek ineens iedereen zijn of haar deuren te poetsen! Oh, en ik weiger het nog steeds thuis te doen haha.

      Verwijderen
    2. Haha, wooow! Wat je allemaal niet zo naar je hoofd geslingerd krijgt :') Gelukkig maar dat de meesten wel aardig waren!

      Verwijderen
  2. Jeetje, ik snap dat echt niet hoor, waarom mensen soms zo gemeen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh man, ik heb een aantal zomers schoongemaakt in een klooster en daar vlogen dit soort opmerkingen me ook voortdurend om de oren. Hoezo poetste ik de stoel- en tafelpoten niet, halloho, super belangrijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar Merel, je móet de tafelpoten iedere keer doen hoor! En ook de onderkant van de stoelen want daar gaat ook vuil zitten! En de plinten natuurlijk niet te vergeten, stel je voor dat iemand zegt: 'hey er ligt stof op je plinten!' BURN! Daar ga je dan!

      Hahaha damn wat is dit werk soms erg...


      Verwijderen