vrijdag 16 november 2012

Feitjes

Feitjes. Over mij uiteraard.

1. Als kind heb ik talloze hobby's gehad, waaronder paardrijden, klassiek ballet, tennis en schaken. Ik zat op een heuse schaakclub, jammer dat ik niet zo goed was. Nog steeds niet. En ik had een verzorgpony, die ineens naar het slachthuis was gebracht. Trauma...

2. Toen ik negen was, was ik de co-star in een aflevering van Willem Wever. Mijn vraag was: 'Hoe werkt een geldautomaat?' Dat was nog het guldentijdperk. Mooie tijd, echt mijn tofste herinnering als kind!

Door een oplettend iemand heb ik mijn aflevering teruggevonden!

3. Ik houd niet van 'vrouwendrankjes', ik houd niet echt van zoete witte wijn, kriek, jillz, crystal clear en van frappuccino's en andere Starbucksshit word ik misselijk. Doe mij maar thee, water, zwarte koffie, droge niet te zoete wijn en speciaalbier. Een vriendin zei een keer: 'Jouw drankjessmaak is die van een man van vijftig.'

4. Mijn kleine tenen staan 90 graden gedraaid. Iedere zomer voor sommigen in mijn omgeving weer lachen, gieren, brullen. Sophie laat haar 'mongoloïde' teentjes weer zien!

5. Toen ik elf/twaalf was had ik een leuke zomerse hobby, namelijk waterspinnen fokken. Die rare beestjes die op de vijver drijven. Ik haalde ze uit de vijver, zette ze in een aparte bak water en na een tijdje had ik zelf  kleintjes 'gekweekt'. Als ik dit zo lees snap ik niet waarom ik nooit bioloog ben geworden.

6. Ik heb familie wonen op allerlei plaatsen, Leiden, Maastricht, Londen, Brazilïe en Portugal. En natuurlijk Uden en Den Bosch, waar mijn bloedeigen ouders én broertje wonen. 

7. Mijn ouders hebben de saaiste bruiloft ooit gehad. Toen ik één jaar was, zijn ze snel getrouwd bij het gemeentehuis, oma en opa konden oppassen. Ze hebben erna niet eens koffie gedronken. Tegen mij hebben ze heel lang gezegd dat ik een 'heel mooi klein bruidsmeisje was'. Ja in een LUIER. Jarenlang heb ik een foto van hun bruiloft gemist op het kastje van mijn opa en oma, die was er gewoon niet. Bedonderd, zo voelde ik me. Ik heb ze inmiddels wel vergeven hoor.

8. Ik heb doopnamen en ben niet eens gedoopt. HAHA I'm saved!

9. In 2008 was ik aanwezig bij de speech van toen nog geen president Obama in Berlijn. Magisch was dat, we stonden ook vrij dichtbij, recht naast het perspodium. Iets om nooit te vergeten.

10. Ondanks mijn talloze hobby's als kind was ik het liefst hele dagen aan het lezen of aan het tekenen. Tekenen werd later schilderen, iets dat ik tot enkele jaren terug veel heb gedaan. Ik begon met acryl, daarna houtskool/pastelkrijt en tot slot mijn favoriet: olieverf. Ik roep al tijden dat ik het weer op moet pakken maar het komt er niet van.

11. Ik lust vrijwel alles, wat ik écht niet lekker vind is bloemkool, piccalilly en sterke drank. Bloemkool ruikt naar zwavel. Daar is wel overheen te komen, zou ik zeggen.

12. Ik kijk niet veel tv, maar ik heb weleens de neiging om hele dagen voor mtv te hangen als er een Teen Mom of The Hills marathon op is. Of ik kijk Animal Planet met programma's van Cesar Millan. Heerlijk! Ik ben gek op dieren.

13. Ik heb Nederlands gestudeerd en houd heel erg veel van boeken, maar waar ik weinig om geef is poëzie. Met name moderne poëzie kan me weinig boeien en ik vind het vaak maar pretentieus en vervelend. Ik loop dan wel weer warm voor 17e-eeuwse sonnetten, middeleeuwse gedichten van Hadewijch en 19e-eeuwse arrogante gedichten van Kloos en andere Tachtigers. Cause I'm nerdy like that!

14. Ik heb bij de vijfde poging mijn rijbewijs gehaald. Ik geloof dat ik talent heb.

15. Ik ben soms licht neurotisch. Ik moet altijd nog een paar keer controleren of ik écht de huisdeur/fietsketting/auto op slot heb gezet. Soms loop ik zelfs terug vanuit bed om de deur te controleren of terug naar de auto om dat te controleren, en dan kijk ik in de auto, alsof ik iets ben 'vergeten'. Vermoeiend.

Ja, dat ben ik. Hihi.

5 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Je hebt gelijk, verdeurie! Vergeet ik mij bloedeigen ouders! En oh damn ik ben Den Bosch ook vergeten! NOOOOOOO

      Verwijderen
  2. Mijn moeder is een paar jaar terug stiekem getrouwd en heeft dat vervolgens anderhalf jaar keihard ontkend. To my face. Ik was kwaad joh!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is toch ook wel een paar graadjes erger dan mijn gedoe. Damn, ik zou ook superkwaad zijn!

      Verwijderen
  3. Ha wat cool van Willem Wever, dat keek ik altijd.

    BeantwoordenVerwijderen