maandag 3 december 2012

Maandag drie december 2012

Een bekende acteur overleden op veel te jonge leeftijd, een grensrechter zinloos doodgeschopt, een moment om stil te staan bij alle ellende die je zomaar kan overkomen. Op zo'n moment dat je nog zoveel wil doen, dat je er geen erg in hebt, dat je alweer uitkijkt naar het nieuwe jaar, en dat dan niet meer haalt. 
Precies 24 uur geleden waren beide mannen zich van nog niets bewust. Vol verbijstering en medeleven staar ik naar de tv en naar nu.nl. Ook vreugde: twee jarigen in mijn omgeving. Taart, feest, 'Mag ik naar huis voor de visite?' gecombineerd met natte regen en snijdende prutwind. Balen omdat ik luxaflexen moest poetsen. En omdat ik nog steeds niets van bepaalde sollicitaties heb gehoord. Gegniffeld om Maarten van Rossem en Churandy Martina bij DWDD, afzonderlijk van elkaar. De grootste tegenpolen die je samen op tv zult zien. De zon ontmoet de regen, de swingende mojito ontmoet de grimmige whisky. GeĆ«rgerd aan Matthijs die weer te leuk wilde doen. 
Bezig met een tekst. Geurkaarsje in 'cinnamon spice' op de achtergrond. Mango chai tea van de Appie voor mijn neus. Mintgroene-met-stipjes pyjamabroek om mijn billen. Vriendje moet weer overwerken. Gebeld met ouders, zoals altijd nieuwsgierig en liefdevol, al is slechts door de telefoon. Jacques Brel op de achtergrond, als eerbetoon aan Jeroen Willems. Maandag drie december van het jaar 2012 in een notendop.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten