zondag 9 december 2012

Samenvatting van het weekend

Dit weekend stond mijn weekend in het teken van mijn verjaardag. Het leuke is, ik ben nog helemaal niet jarig geweest. Aanstaande woensdag, de twaalfde van de twaalfde, bereik ik de zeer rijpe leeftijd van 25. Vijfentwintig, nu kan de aftakeling écht beginnen, een kwart eeuw verdeurie! Maar ik vier het goed, want een reden voor een feestje moet je altijd maken, ook al kun je de eerste rimpels gaan verwelkomen. Maar ik moet niet zo negatief zijn, 25 is nog héél erg jong (zegt mijn moeder, dus het zal wel zo zijn...)

Vrijdag stond in het teken van ploegen door de sneeuw om boodschappen te halen voor hapjes. Ik zag er tegenop, want ik heb een talent voor vallen. Gelukkig wist ik staande te blijven ondanks mijn wankele evenwicht door gladde grond en een belachelijk zware boodschappentas. Vrijdagavond bij vrienden op de valreep nog een gezellige sneeuwborrel gehad, ondergetekende was zo fortuinlijk om terug te moeten rijden. Het bleef bij koffie en thee. Geen drank dus, maar dat maakte ik zaterdag helemaal goed.

Gisteren vierde ik 'alvast' mijn verjaardag voor familie. Ja leuk hoor, jarig zijn op 12 december, zo'n dag waarbij iedereen met zijn hoofd bij de feestdagen zit. 'O ja jij bent ook nog jarig!' Juist. Maar geeft niets, ieder decemberkind went er aan, heus. 
Het was wel beregezellig, veel gegeten, leuke cadeaus gehad, veel gelachen. Ik was 08.00 opgestaan om op te ruimen, hapjes én avondeten alvast te maken. Het werden brownies in hysterische doch schattige sterretjesvorm, appelflapjes, geroosterde paprika-tomatensoep met balletjes en pasta d'Amatriciana (of zoiets). Smullen! Ik had het geniale plan opgevat om overal foto's van te maken. Echter, afgelopen week heeft er een noodlottig ongeval plaatsgevonden. 
De camera van vriendlief viel pardoes uit de kast nadat ik er een stencil uit had gehaald, de kast dan. Zo ineens! En natuurlijk van het hoogste schap. Nu is de camera kapot. Liefje, als je dit leest, SORRY, nogmaals SORRY. Hou je nog van me? Ja? Fijn! Volgende week bak ik weer koekjes, beloofd! Of iets anders.

Ander zeer belangrijk detail: ongemerkt heb ik van mijn favoriete Soave wijn over de hele dag genomen toch wel een hele fles in mijn eentje opgeslobberd. 

En dan vandaag, zondag, the day after. Niets aan het handje toen ik vanochtend wakker werd. Wat blijkt? Een sluimerkater! De vervelendste die je kunt hebben, een typische 'net iets teveel wijn kater'. Als ik bier heb gedronken, krijg ik vaak buikpijn en word ik brak wakker, wat zich weer oplost na een kop groene thee, douche en wat fruit. Als ik wijn heb gedronken, slaap ik vrij kort en voel ik me redelijk fris, en gedurende de dag word ik heel duf. De verraderlijke sluimerkater. Eerlijk gezegd, het zal deze december niet de laatste zijn, aangezien ik nog drie kerstdagen heb en niet één maar twéé 'oud & nieuw' avonden!

Lekkere wijn, daar blijf je van drinken.


En nu tijd voor Bruce! Mijn zondagavond tune!





2 opmerkingen:

  1. Ach weet je, ik ben in juli 25 geworden, en als je een zomerkindje bent, is er dus nooit iemand thuis om op je verjaardag te komen. En dan zeggen ze altijd: 'Als we terug zijn van vakantie komen we nog wel een keer langs met een cadeautje voor jou!' Maar dat doen ze nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat had mijn moeder altijd, die is 29 juli jarig. Als ik ooit kinderen krijg ga ik het zo uitmikken dat ze of in het voorjaar of in het najaar worden geboren, kunnen ze tenminste trakteren op school! ;)

      Verwijderen