maandag 2 juli 2012

Dingen die heel handig zijn om te weten over je lichaam


In de loop der jaren kom je vaak dingen tegen over jezelf die heel handig zijn om te onthouden. Ik heb het nu over lichamelijke dingen. Ieder lichaam reageert weer anders en mijn lichaam reageert soms vrij sterk op bepaalde dingen, en soms ook totaal niet. Hier een overzichtje van een paar belangrijke lessen die ik tot nu toe heb geleerd:

1. GEEN avocado eten. Ik herhaal: GEEN avocado eten. Voor de rest van de wereld is avocado een ‘superfood’, bij mij veroorzaakt het vreselijke buikpijn en ik moet alles er binnen een kwartier na eten weer uit gooien. Niet charmant.

2. Geen koffie op een lege maag drinken. Resultaat: krampen, gasvorming, duizeligheid.

3. Niet teveel koffie drinken, niet meer dan twee koppen achter elkaar. Als ik dit wel doe krijg ik hardnekkige hoofdpijn die niet meer weg wil. Ik hou van koffie maar ik heb nogal een gebruiksaanwijzing nodig als het om koffie gaat. 

4. Geen forel eten. Ik heb in een ver verleden een sterke allergische reactie gehad na het eten van forel, mijn lichaam zat onder de netelroos en mijn moeder bracht me snel naar de huisartsenpost die nog open was op zondag. Ik kreeg een pilletje en het was heel snel weer weg maar sindsdien heb ik geen forel meer aangeraakt.

5. ’s Avonds niet meer dan één glas water en één kop thee drinken. Als ik meer drink moet ik gegarandeerd een keertje of drie naar de wc ’s nachts. Niet bevorderend voor de nachtrust. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten