dinsdag 4 september 2012

Angsten

Ik heb angsten, net als ieder mens. Sommige zijn reëel, andere totaal niet. Hier een lijstje, omdat ik zo van lijstjes houd.

Carice van Houten die de rol van Joni Sigerius krijgt in de verfilming van Bonita Avenue

Spinnen. Niet alle spinnen, wel die dikke, vette kruisspinnen die in de herfst ineens een web willen maken aan het stuur van mijn fiets.

Jan van Loy die ineens besluit nooit meer een boek te gaan schrijven.

Mijn wasmachine die ineens kapot gaat.

Miquel Bulnes die geen historische romans meer wil schrijven maar die terug wil gaan naar lectuur over co-assistenten. Boring!

Dat er geen water meer is te krijgen in huis en dat ik word gedwongen om cola te drinken. Voor de rest van mijn leven.

Wakker worden en beseffen dat je ineens veertig kilo zwaarder bent geworden. In één nacht.

Dat het letterlijk jaren gaat duren voordat we een nieuw kabinet hebben.

Dat ik allergisch blijk te zijn voor iets heel stoms, gluten ofzo.

Dat iemand van mijn naasten ernstig ziek wordt.

Dat ik val met mijn fiets en dat mijn fiets helemaal kapot is. Dan ga ik serieus huilen.

Mooie vrouw, maar géén Joni Sigerius. Vind ik dan.


-

1 opmerking:

  1. 'Wakker worden en beseffen dat je ineens veertig kilo zwaarder bent geworden. In één nacht'

    Het zou je maar gebeuren...

    BeantwoordenVerwijderen