zaterdag 29 september 2012

Mijn favoriete Youtube kanalen

Net als de rest van de wereldbevolking zit ik graag filmpjes op Youtube te bekijken. Soms gaan ze ergens over, soms helemaal niet. Vandaag wil ik enkele van mijn favoriete kanalen met jullie delen, omdat ze gewoon awesome zijn.

Laura in the Kitchen

Sinds ongeveer twee jaar volg ik trouw Laura Vitale. Zij is een Amerikaanse chef met Italiaans bloed die werkelijk waar een wonder in de keuken is. Of het nu gaat om de traditionele, Italiaanse keuken, vegetarische, Amerikaanse of heerlijk zoete dingen: Laura doet het. Laura kan alles. Daarnaast is ze ook nog heel erg leuk om naar te kijken en heeft ze een goddelijk mooie keuken. Ze is net een jaar ouder dan ik maar jaloersmakend succesvol. Ik heb al redelijk wat van haar recepten nagemaakt en er staan er nog een hoop op mijn 'nog maken' lijstje. Behalve haar reguliere kanaal heeft ze ook nog LaurasTopics, waarin ze dieper ingaat op bepaalde vragen die vaak krijgt, zoals over messen, over bepaalde materialen voor het koken, en hoe ze haar haar en make-up doet (een van de interessantere dingen!). Dat Laura nog maar heel veel filmpjes mag blijven maken!

Hier, het beroemde worteltaartrecept dat ik zelf ook al vaker heb gemaakt!



Lean Secrets

Brenda Lee Turner van Lean Secrets is buiten Youtube een personal trainer, dat is wel te zien aan dat onwijs strakke lichaam. Brenda is hartverwarmend als ze praat over wat je wel moet eten en wat niet en wat voor oefeningen goed voor je zijn. Ze weet ontzettend veel van eten en fitness dat je er bijna bang van zou worden. Toegegeven, Brenda is erg streng, zo zou ik van haar nooit meer iets met tarwe mogen eten, en geen alcohol meer mogen drinken, geen kaas meer mogen eten en geen koffie meer mogen drinken, allemaal omdat dit ervoor zorgt dat ik 'vet' blijf. Daar houd ik me lekker niet aan maar haar filmpjes zijn wel inspirerend als ik weer in een 'Ik moet gezonder gaan eten' bui zit na een weekend vol schrans - en zuippartijen.

Brenda vertelt over de drie lekkerste snackjes in de zomer.



Ermmtv

Dit is niet het soort Youtuber die zelf heel erg leuke filmpjes maakt maar ik ben Ermmtv erg dankbaar omdat ze mijn favoriete Britse 'Dikkemensenshows' op Youtube zet. Mijn grote favoriet is Supersize vs Superskinny. Dit is ook in Nederland uitgezonden op RTL onder de naam Superdik tegen Superdun maar een hoop seizoenen hebben de vaderlandse televisie helaas niet gehaald. Daarnaast zijn de Britten nog veel gekker op dikke mensen dan dat wij zijn en maken ze nóg meer programma's zoals My Big Fat Diet Show en Secret Eaters. Als ik me niet lekker voel, kan ik me zo een hele dag vermaken met het kanaal van Ermmtv, en aan van de dag voel ik me altijd beter.

Een van mijn favoriete programma's ooit! Waarom kan een Nederlandse zender niet zoiets maken?


3 opmerkingen:

  1. leuk artikel! ik bekijk ook altijd die kookfilmpjes van laura vitale haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je! Ja Laura's filmpjes zijn verslavend, en ik word er zo hongerig van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk artikel! Vee kanalen kende ik nog niet, dus die ga ik eens bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen