maandag 1 oktober 2012

Het laatste septemberweekend

Het zit er alweer op! September is tot zijn eind gekomen, tijd voor de laatste drie maanden van tweeduizendtwaalf. Kom maar op, ik ben er klaar voor. Ik vind de herfst leuk, afgezien van de regen - windbuien, al hebben die ook wel hun charmes. Even waarom mijn weekend leuk was:

Zaterdagmiddag lunchen bij Smaakrijk te Nijmegen: ciabatta met buffelmozzarella, tomaat en pesto ging er prima in, vergezeld door een cappucino.

Zaterdagavond heerlijk gegeten bij mijn ouders: lamsstoofpot met wijn on the side en ijs met peperdure koffie (45 cent per kopje!) toe.

Zaterdagavond speciaalbiertjes bij Samson: de herfstbockjes zijn er weer! Kom maar op! En daarna een kroket met friet in een obscure cafetaria.

Zondagochtend beginnen met zonneschijn door het raam, koffie en een crossaintje.

Zondagmiddag slagroomtaart en hapjes bij mijn jarige schoonouders, in de zon! En lekkere bladerdeeghapjes, nee ik heb me niet ingehouden.

Zondagavond weer eens eten met mijn kookclub en natuurlijk gruwelijk verwend worden met bladerdeeg-geitenkaas-walnoot-honing-hapjes, tortellini met parmaham en roomsaus, gebakken sinaasappel met gember en kwark en witte wijn.

Ja, ik heb lekker gegeten, mijn weekend was weer goed. Behalve dat het eten lekker was, was het weekend ook nog heel ontspannen en gezellig. Veel praten, veel lachen, veel zon, zo mag ieder weekend wel zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten